Tuesday, January 20, 2009

A AVEA - AVERE

AVÉRE s. avut, avuţie, bogăţie, bun, mijloace (pl.), situaţie, stare, (înv. şi reg.) bogătate, prilej, prindere, (reg.) blagă, prinsoare, (prin Transilv.) apucătură, (Transilv.) iosag, (Olt., Ban. şi Transilv.) vlagă, (înv.) bucate (pl.), periusie, (fam.) parale (pl.), (fig.) cheag, seu. (Are ceva ~.)
AVÉR//E ~i f. 1) Totalitate a bunurilor care aparţin cuiva; avut. 2) Sumă mare de bani. A face ~. [G.-D. averii] /v. a avea

Cine stabileste ca un ceva este al meu, si doar daca vreau pot sa-ti dau si tie? Ce este de fapt am, al meu, al nostru? De ce sunt invidios ca tu ai (uneori chiar cand am si io)
? Cine face ca peste noapte al meu sa devina al tau, si e valabila si reciproca? A avea este oare suficient pentru voi avea? Sunt intrebari la care exista o multitudine de raspunsuri, fiecare dintre cititori are raspunsul sau, mai aproape sau mai departe fata de realitatea cea mai obiectiva

Sunt constient ca apriori, ceea ce am scris nu are nicio noima. Nu am scris decat ca sa primesc comentarii, pentru acest post atipic, recunosc, dar in acelasi timp si pentru ca in ultima vreme m-am gandit destul de mult la acest cuvant; si fiecare poate intelege ce vrea. Stop

1 comment:

DoarATAT said...

In dictionar ... in ORICE dictionar ... ai sa gasesti definitia "In jurul cozii" : a mea , a ta , a altuia ... si tot asa . Postam LACUSTE , gasim TOT ce am postat/NEASUMAT .
Lacustele ce ne'nconjor [Eu,Tu ,El (Mugur de exemplu), NOI (Bloguri , mai ales de Spiritualitate) , Voi(comunicarea) , Ei (cartile si ce mai ajunge pe la noi)]... trebuiesc puse la treaba REPEJOR !
Le inhamam la trasura Vietii noastre !